• 1

thysia anastash ellhnismou

Πάσχα. «Πάσχα, των Ελλήνων Πάσχα», λέει ο λαός με βαθιά συγκίνηση και έχει απόλυτα δίκιο.

Οι Έλληνες και η Ορθοδοξία απ΄άκρου σ΄ άκρο της γης, γιορτάζουν το Πάσχα. Γιορτάζουν τη νίκη της αιώνιας ζωής στο θάνατο. Γιορτάζουν το πέρασμα από τη ζωή στον θάνατο και από τον θάνατο στην αιώνια και ουσιαστική ζωή. Γιορτάζουν τη νίκη του Πνεύματος πάνω στην ύλη. Γιορτάζουν την Ανάσταση.

Τιμάται το μαρτύριο του Θεανθρώπου από τον αδαή και ματαιόδοξο άνθρωπο. Υποκλινόμαστε με βαθύτατο σεβασμό στη Σταύρωση και γιορτάζουμε λυτρωτικά την Ανάσταση. Γιορτάζουμε τη θυσία του Υιού του Θεού από τον άφρονα άνθρωπο , ώστε να επιτευχθεί το γεγονός της σωτηρίας του.

Ο Υιός του Θεού ήρθε ως άνθρωπος για να μας δείξει το δρόμο (τρόπο ζωής) που πρέπει να ακολουθήσουμε στην επίγεια ζωή μας, προκειμένου να επιτύχουμε την σωτηρία μας και την ουσιαστική ύπαρξη μας στην αιωνιότητα.

Η διαφορετική αντίληψη Ανατολής και Δύσης

Ο Ελληνισμός γιορτάζει τη θυσία του Μονογενούς Υιού του Θεού, προκειμένου να πραγματωθεί η σωτηρία του ανθρώπου, δηλαδή της ίδιας της ανθρώπινης κοινωνίας. Μιας θυσίας που σώζει τον όλον άνθρωπο (σώμα και ψυχή) και με την συνειδητοποίηση της, ο άνθρωπος θεόνεται κατά χάρη. Το γεγονός της Σταύρωσης και της Ανάστασης είναι που δίνει στον αμαρτωλό άνθρωπο την δυνατότητα εάν το θελήσει να υπάρξει μια θεομένη ανθρωπότητα.

Για την Ορθοδοξία η Θυσία του Θεανθρώπου και η Ανάσταση είναι ο σκοπός του ερχομού στην γη του Υιού του Θεού, προκειμένου να σώσει τον άνθρωπο. Είναι το σπουδαιότερο γεγονός.

Είναι σημαντικότερο από την γέννηση Του, από Χριστούγεννα.

Για τους Καθολικούς και τους άλλους Χριστιανούς τα Χριστούγεννα είναι η σημαντικότερη γιορτή, που της δίνουν και μεγαλύτερη κοινωνική διάσταση. Πολύ φυσιολογικό λόγω της ισχυρής εκκοσμίκευσης του πολιτισμού τους. Δίνουν σημασία στον ερχομό του Ιησού Χριστού στη γη και όχι στην πραγμάτωση του λόγου της καθόδου Του. Του ερχομού του Θεανθρώπου ανάμεσά μας, με ταπείνωση, δεχόμενος να θυσιαστεί για μας, δεχόμενος βασανισμούς, την μαρτυρική σταύρωση και να κατέβει στον Άδη προκειμένου να αρθούν στις «πλάτες» Του και να καθαρθούν οι αμαρτίες όλης της οικουμένης.

Η γέννηση είναι σε αυτούς σημαντικότερη από το μαρτυρικό και αποκαλυπτικό γεγονός, που οδηγεί την ανθρωπότητα στην σωτηρία. Δεν προεξάρχει η θυσία και η Ανάσταση αλλά ο ερχομός Του στη γη με την μορφή του ανθρώπου, το Οποίον αντιλαμβάνονται περισσότερο μάλλον ως ισχυρό πόλο εξουσίας και δυνάμεως και όχι ως διδαχή για αγάπη και θυσία προς όφελος όλων.

Είναι μια διαφορετική προσέγγιση στο Θείο, που καθορίζει όμως και την κοινωνική συμπεριφορά των ανθρώπων και τον τρόπο που καθορίζουν τις αξίες στην επίγεια ζωή τους.

thysia anastash ellhnismou

Πατροπαράδοτη η Αξία της θυσίας στον Ελληνισμό

Οι Έλληνες δίνουν μεγαλύτερη σημασία στη θυσία και την πνευματική ζωή του ανθρώπου από ότι οι άλλοι λαοί, οι οποίοι δίνουν μεγαλύτερη προτίμηση στην ισχύ και στην εκδήλωση της.

Άλλωστε οι Έλληνες ως λαός και πριν από τον ερχομό του Χριστιανισμού ήταν πάντοτε υπέρ της θυσίας του ατομικού συμφέροντος, ακόμη και της ανθρώπινης ύπαρξης, όταν υπήρχε απώτερος σκοπός της υπεράσπισης των ηθικών αξιών, του δικαίου αλλά και της πνευματικής ελευθερίας.

Οι Αρχαίοι Έλληνες από πολύ μικρή ηλικία διαπαιδαγωγούνταν με την ιδέα, ότι η θυσία του πολίτη-ατόμου είναι ύψιστη τιμή όταν πρόκειται για την προάσπιση του δικαίου, την προστασία της κοινωνίας και την υπεράσπιση της πατρίδος.

Αυτό μας διδάσκει η μάχη των Θερμοπυλών αλλά και οι μεγάλοι μας τραγωδοί, που είχαν σκοπό να ψυχαγωγήσουν αλλά και να διαπαιδαγωγήσουν τον Αρχαίο Έλληνα.

Αυτό μας διδάσκει ο Σοφοκλής, με την «Αντιγόνη» αλλά και ο μύθος της Ιφιγένειας στα Ομηρικά έπη.

Πολλά και αναρίθμητα τα παραδείγματα της θυσίας στην Ελληνική ιστορία δια μέσω των αιώνων. Μια ιστορία που κάποιοι θέλουν να ξεχάσουμε και κάνουν τα πάντα για να την διαστρεβλώσουν.

Χωρίς δεύτερη σκέψη οι Έλληνες στην επανάσταση του ‘21 θυσίαζαν περιουσίες αλλά και την ίδια τους την ύπαρξη προκειμένου να μπορούν να είναι ελεύθεροι και να μπορούν να ζήσουν σύμφωνα με τις πνευματικές και ηθικές αξίες της Ορθοδοξίας. Ας μην ξεχνάμε τη μάχη στο Μανιάκι του Παπαφλέσσα, αλλά και την αυτοθυσία των Ελλήνων που πολέμησαν στο Αλβανικό Έπος του 1940.


Η Ελληνισμός μας προετοίμαζε για τον ερχομό του Χριστιανισμού

Η έννοια της θυσίας και του δικαίου είναι εγγεγραμμένα πια μέσα στο DNA του Έλληνα. Δοκίμασε να υποτάξεις τον Έλληνα σε κάτι που θεωρεί ότι υπάρχει αδικία. Τις περισσότερες φορές προτιμά να πεθάνει παρά να υποταχθεί.

Ο Έλληνας από τα βάθη των αιώνων αναζητούσε την ουσιαστική ύπαρξη του ανθρώπου πέρα από την φθαρτή ύλη. Αναζητούσε την αρχή της ζωής και την πραγματική της διάσταση.

Αντιλαμβανόταν το μεγαλείο της ανιδιοτέλειας και τη σημαντικότητα της προσφοράς προς τους συνανθρώπους του. Αναζητούσε το δρόμο που θα του αποκάλυπτε το κόσμο της ψυχής.

Αναζητούσε το υπέρτατο «πέρασμα», που θα του αποκάλυπτε την αλήθεια και την ουσία της αιώνιας ζωής. Αναζητούσε την αποκάλυψη των Χριστιανικών αληθειών και την μύηση του στον κόσμο της αγάπης. Επιστέγασμα στις αναζητήσεις του ήρθε η αποκαλυπτική διδασκαλία του Χριστιανισμού και της Ορθοδοξίας.

Πάσχα των Ελλήνων

Η θυσία είναι μια κοσμο-υπαρξιακή παράδοση στον Ελληνισμό από την Αρχαιότητα, που βρίσκει την ορθή και τέλεια έκφραση της με τον ερχομό στην γη του Ιησού Χριστού του Υιού του Θεού και την Ορθοδοξία. Είναι η πλήρης επισφράγιση που γίνεται με τη Θυσία και την Ανάσταση για μια άλλη ζωή πιο ουσιαστική με τον ερχομό του Θεανθρώπου, του Υιού του Θεού στην γη. Είναι η θεία θυσία για να μας δοθεί η ευκαιρία για την ύπαρξη μιας Θεομένης ανθρωπότητας.

thysia anastash ellhnismou
Πάσχα! Πάσχα των Ελλήνων Πάσχα.

Καλή Ανάσταση αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί και είθε το ανέσπερο Άγιο Φως του Παναγίου Τάφου, να δώσει νέα φώτιση στον καθέν μας χωριστά και νέες καλύτερες προοπτικές στην πατρίδα μας που σήμερα δοκιμάζεται από τα λάθη ετών των κρατικών μας ταγών που μας κυβέρνησαν τόσα χρόνια.

Καλή Ανάσταση και Χριστός Ανέστη

Ακολουθήστε μας!

facebook twitter google+ youtube instagram

Σήκω Έλληνα ραδιοφ. εκπομπές

σηκω έλληνα ραδιοφωνικές εκπομπές